Onsdag

Här kommer lite lätta steg till nagel designen jag gjorde igår kväll :)
1. Börja måla naglarna med din base coat, detta gör du för att skydda dina naglar när du sedan målar på nagellacket
2. Jag valde att måla mina naglar i det rosa lacket från H&M som heter "Spoiled beauty".
Men ta din favoritfärg eller den färgen du tycker hade varit snygg!
3. Välj sedan en annan färg som matchar den andra du valde. Jag valde en ljus lila från
H&M som heter "Temptress"
4. Ta den andra färgen du valde och måla den på en makeup sponge.(se bild) Sedan
duttar du svampen på övre delen av nageln så att färgerna går in i varandra. Det ska
vara jämnt och inte för mycket färg... De ska ungefär se ut såhär:
5. Ta sedan ett svart lack och lägg några droppar på ett papper. Efter detta tar du en
nagelborste (om du inte har detta, ta en tandpetare) och gör random cirklar och streck.
Desto konstigare och ojämnare desto bättre. Ska ungefär se ut såhär:
Om du sedan vill ha lite mer liv i det hela så måla lite silvrigt glitter över som jag :)
Då ser det ut såhär :)
Jag använde mig av något random glitter i lack lådan :) Ta det du har. Sedan råder jag
er att vänta cirka en timme innan ni målar på top coat. Så att färgerna har lagt sig riktigt.
Looooove FANCY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0